Kiedy warto odbyć konsultację neurochirurgiczną?

Neurochirurdzy i neurolodzy zajmują się diagnozowaniem oraz leczeniem schorzeń układu nerwowego. Ci pierwsi przeprowadzają też zabiegi operacyjne w tym zakresie. Do gabinetów neurologicznych lub neurochirurgicznych na konsultacje mogą się zgłaszać pacjenci w różnym wieku, którzy zmagają się z uciążliwymi dolegliwościami, mogącymi świadczyć o problemach neurologicznych. O jakich dolegliwościach mowa? Sprawdźmy, jakie objawy warto konsultować z neurologami oraz jakie schorzenia się u nich leczy.

Jakie są wskazania do konsultacji neurologicznej?

Problemy neurologiczne mogą objawiać się na różne sposoby. Istnieje jednak grupa kilku charakterystycznych dolegliwości, która może wskazywać na konieczność konsultacji neurologicznej. Zalicza się do nich przede wszystkim:

• problemy z pamięcią,
  • nieuzasadnione zaburzenia mowy,
  • problemy z widzeniem,
  • nagłe utraty przytomności,
  • nawracające bóle lub zawroty głowy,
  • zaburzenia równowagi,
  • drętwienie kończyn lub twarzy,
  • niedowłady ciała.

Wymienione dolegliwości mogą wskazywać na problemy neurologiczne, ale nie muszą. Niemniej nie warto ich bagatelizować i dla pewności warto konsultować ich pojawienie się ze specjalistą. Poza tym na wizytę u neurologa mogą się też umówić wszyscy ci, którzy zmagają się na co dzień z bólem kręgosłupa lub doświadczyli urazów w jego obrębie. Neurolog zajmuje się także leczeniem migreny, czyli samoistnych, nawracających bólów głowy, którym towarzyszą zaburzenia widzenia, nadwrażliwość na światło, zapachy i hałas oraz nudności.

Jakimi chorobami zajmuje się neurolog?